Tuesday, January 13, 2009

BABY Cammie....Revealed!

Well, now that you have all had the day to look at the CCEE blog and guess who is who....we are all revealing our pics and cards/pages on our blogs today.

Yep--this is me. This was a tough project for me--as I was the seventh of eight children and I found two good pictures of me at this age--and they were both taken on the same day.
(Sigh!)

My parents don't even have a newborn hospital picture of me because "the camera was broken at the hospital that day."
When I asked my parents--"Where the heck are the pictures of me?" My mom told me that I was a "shy" baby. *lol! Yeah, you can stop laughing now!

(Seriously reconsidering the adoption possibility, if only I didn't look so much like my brother and sisters I would probably believe it!)

So this is the photo I had to work with. (I took it to the local CVS to get copies made and decided because it was a small photo..to just make some tiles of it.)

And I ended up creating a scrapbook page--proof that I existed!
At this point--you may have caught on that I bent the rules a bit. Well, I didn't bend them as much as you think! The beautiful die cut flowers are not die-cuts at all...I simply cut a portion of designer paper that came that way (KI Memories.) And the flowers aren't primas--they are not made by Prima...they are from Paper Studio (Spare Parts)! *giggle*
I did however use brads(6) and one little flower punch. (I had it on good authority that the others weren't following the rules either so I decided that if I am gonna cheat...I am gonna cheat!)


Here is a close up of the main part of the page. The quote reads "Little Girls are Heaven's Flowers." (Hence, the flower design!)

I hope you had fun with our little contest! I am still trying to figure out who everyone is!
UP NEXT: Fold Over Flap Card tutorial (finally!) and your chance to win a Scor-Mat!
Thanks for stopping by!

37 comments:

StampOwl said...

Now why would someone encourage you to break the rules giggle ... cool scrapbook page Cammie!

Mary said...

Your baby picture is adorable and I love how you displayed it on yor scrap page. Awesome design! Try not to feel so bad about not having many photos of you when you were a baby. I think I have only 2 baby photos of me. :)

Mary

Ila said...

You were a Beautiful baby...and your layout is Gorgeous!!...I noticed my self that I have less photos of my younger children than my older ones...at least when they were small...The more children I had the busier I was...I think time was factor :)....Hugs, Ila

Shelia said...

I love how you made tiles out of the pictures and displayed them. Even at that tender age, you can tell you had a beautiful sensitve heart. Beautiful LO. And it isn't cheating if we admit to it. *wink*

Mothermark said...

Cheater, cheater never beater! Too bad you are out of the running for the GRAND prize. They one I am revealing tommorrow morning!

You were cute and you know what, I am glad I sent you on a baby picture finding mission because now you have ONE!!!!

Mothermark said...

Oh yeah, one more thing....You were adorable and still are!!!

Tracey said...

WHat a sweet baby you were. Gorgeous scrapbook page!!

Summerthyme Studio said...

I am SO glad that you exist, baby pictures or not! You bless us with your sweet designs and your wonderful and caring personality!!!

Love your layout Cammie!!!

Vicki

Dawn said...

hahaha..yup, 1st kid gets all the pics, goes downhill after that!

shy? c'mon..hahahahahahaha

cute!!!

Melody (lacyquilter) said...

Love your page. You are too funny - cute, but funny!

Dawn Easton said...

tsk tsk...rule breaker...haha!
CUTE page you created Carolyn. You know I don't have a hospital pic either, Mom said since it was Christmas time everyone was too busy or something...haha!

Angela said...

Ooooo! I love that page! How ultra talented are you?????VERY! Have a wonderful day!

Melanie said...

it took me a og time last night to even find your picture in there LOL! but it came out great!

(did you get my email??)

Denise (peanutbee) said...

What a cutie pie baby pic, and what a beautiful scrap page!!

Bethany Paull said...

At least your one picture is a cute one! And gosh that page is gorgeous.

Charlene said...

Gorgeous baby and gorgeous page! Don't feel too badly. My dad was married numerous times...therefore, very few baby pictures of me and none at all by myself. I do have a beauty cup though from winning a beautiful baby contest so there's at least one picture. LOL

Starla said...

You crack me up!! CUTE baby and adorable layout (and I don't think you cheated at all!! BWHAHAHAAA!!)

Michelle (Lady2cu) said...

Awwww....you were such a cutie! Too funny about the broken camera and being a shy baby! Yep...being #7 out of 8 does have some disadvantages. Great scrapbook page! :)

Kim said...

Cammie you were adorable!!! And your layout is AWESOME! LOVE the saying!
Hugs~ Kim

dpkennedy said...

Oh Cammie, you rebel you! Pretty page! I understand your picture dilemma though...

My hubby is the youngest of 6 and when I asked my dear FIL if he had a baby picture of my dh he pulled out his wallet and said "pick anyone of them...they all looked the same at that age".

Ooh, tough love.

specialcraftmom4 said...

What pretty baby you were! Your parents had a lot of babies and probably not a lot of time to take pictures (: Cute. Take a look at my Blog I have posted something that you will appreciate as a busy mom!

Stamp Talk with Tosh said...

Aww BamBam...you were just darling!! And you look so sweet too. Boy, how we change when we grow up. I think your parents really tried to take photos of you, but you just wanted to make things more challenging. Kind of ornery like...hmmm...maybe you didn't change all that much after all...*grin*

Fabulous page Cam. I love the flowers. The polka dots threw me off though. And all those brads....WAY out of line. Boy, when you cheat, you go all the way!!

Linda said...

At least the one picture that you do have is CUTE! I love your layout! I also like to use that technique of cutting out printed flowers from some of my favorite papers. TFS:)

Rita said...

Cute baby picture & I luv your scrapbook page! I was the last of 7 kids so I don't have too many pics of me either!

I have an award waiting for you on my blog! You have a FABULOUS blog & I enjoy visiting on a daily basis!

Christi said...

You were such a cute baby and I am so with you on the baby pics! I am the oldest and I get the "we couldn't afford a camera" excuse! LOL Your card is fantastic!!!!

Carolina said...

Your scrap page is just darlin'! Cammie and what a sweet baby photo!

Rose Ann said...

You were an adorable baby, Cammie, and I LOVE your pretty page!! Beautiful colors and fabulous flowers!! (Being the 8th of 10...I relate to the "where are the baby pictures of me?" question. *wink*)

Taylor said...

This is great!! I love the collection of flowers and colors!!

6 wacky women said...

Awww, you are so adorable in that pic, Cammie and your page is just beautiful. I love all the flowers and the sentiment.

Karen x

Cindy Haffner said...

You are a sweetie Cammie. Super page too.

Lee (LuvLee on SCS) said...

Awww....I totally love this layout!!! I have GOT to start scrapping!!!!

And my hubby is #6 out of 8.....so we understand the lack of photos!!!! LOL

Charmaine (CharmWarm) said...

Weren't you just a cutie pie?! Oh my! LOVE the scrapbook page!

Alex said...

Oooh, you were a cute baby!! LOVE that scrapbook layout, the cut outs look fabulous!! Ya know, I am the oldest of two girls and WE don't have many pics of me either!! Hmmmm....*STAMPIN HUGS* Alex

Charlene (LilLuvsStampin) said...

I knew this was your baby pic but your card threw me! You did good disguising your style, you li'l cheater, you! LOL! My parents only have the one-month old pic of me, so I didn't even have a cute picture to post. Waaaaaah!!! You were adorable, even as you are now (even if you are a brat---but we love ya!)

Elena said...

Your baby picture is adorable! And I love the scrapbook page you created! Love your idea with three pictures!

stampmonkey said...

What a darling baby you were! It's no wonder you're so pretty now! I was totally wrong in my guess...I thought Cindy Haffner's baby picture was yours. What a fun challenge for you ladies. Thanks for sharing your pic and story with us. Kinda sad about not having many baby pictures though...but with all those kids, my goodness, I can see it happening! At least pics aren't a measure of love. ;) I can't imagine what it must've been like for your parents trying to make sure you didn't leave anyone anywhere your family went! Even with six kids, I had that fear. Glad I never lost anyone. lol

Jami {sgtStamper} said...

What a sweet scrapbook layout - I love the flowers and ribbon!!

hugs, Jami